28 februari 2013

* Skönhets Tips *

Lite skönhetstips sähär på torsdagskvällen kanske???
Som jag skrivit tidigare så är jag mycket förtjust i skönhetsvård och sånt. Men i den mån det går och när jag hittar något då som är ekologiskt eller helt enkelt utan massa kemikaler blir jag så glad!
Jag har hur mycket olika krämer, lotion och smink som helst med massa "skit" som jag använder dagligen...men till lillan så är det ekologiskt eller bara utan massa kemikaler som gäller. Hon väljer inte vad hon vill tvätta sig med i håret, smörja sig med osv..
Men när det gäller makeup, använder jag mineralfoundation som är naturligt.
Även eyeliner och mascaran är naturliga. Det är nära ögan och jag är linsbärare.
Därför vill jag tipsa om BeautyBay som säljer skönhetsvård till galna priser och fraktfritt!
Jag tänkte nu testa bareMinerals volum mascara som är utan kemikaler och paraben.
Har testat BM Beautys mascara som är grymt bra och naturlig, men den är mycket dyrare tyvärr..
Denna bareMinerals mascara kostar endast 133,43:- hos BeautyBay inkl frakt från UK. På svenska skönhetssajter kostar den mellan 349:- till 395:-. GALET!!!!!
 
 
Sen måste jag ju recensera det ekologiska shampoo och balsam jag köpte på Maxi förra veckan.
Såååå bra. Min tös har tjockt långt hår med tunna strån som alltid är tovigt, men att tvätta håret med dessa underlättar vill jag lova...haha..funkar super i mitt hår med.
Jag har köpt några flaskor till...hihi.. så man har...
 
 

4 kommentarer:

Unknown sa...

Då ska jag def testa Urtekrams schampo nästa gå g! Finns på min Coop. Tack för tips. ;-)

Unknown sa...

Då ska jag def testa Urtekrams schampo etc nu! Finns ju på min Coop. Tack för tips! ;-)

LinaTriathlet sa...

Den sidan måste jag kolla in! tack för tipset! Schampoot har jag sett i butiken och blivit nyfiken på:)

Veronika sa...

Vilken skillnad i pris på samma produkt!
Hmm, jag förstår inte....hahaha. Jag måste ha vattenfast mascara som sitter hårt. Annars har jag den direkt kletade hit & dit.... Skrattar så jag gråter, blir lätt varm så franstopparna med mascara ger prickar över & under ögon.....Ja, jag vet inte hur jag lyckas... Men det fungerar för dig? Hur sitter denna mascara som du föreslår? Hur tvättar du av den? Jag måste ha rengöring som tar vattenfast smink såklart=)
Känns kanske piggare i er sjukstuga nu när solen tittar fram <3
Kram kram