18 februari 2013

Magstarkt...

Drömmen var när tösen föddes, nu jädrar ska jag bli fit igen och det blev jag men....hallå....
Jag är inte 19 år längre, med sexpack på magen.
Nu är jag 32 och magrutor...in my dreams att jag får tillbaka dessa efter operationer, förlossning med kejsarsnitt trots att jag kan planka på tå i över 4 min, rida dressyrpass barbacka och göra byten efter varann, cykla 4 mil mtb i svår terräng, köra crossfit och löpträna...
Jag är stark, jag kan...jag har muskler, jag har nu grym kondis tycker jag och min kropp mår så jädra bra!!!!
Drömmen, ni vet den där drömmen att vara "så perfekt" den har jag suddat ut när det gäller min mittdel. Jag VET att jag måste fettsuga valken efter snitt som som sydde sjukt dåligt för att få bort, jag vet att jag måste träna dygnet runt om jag ska va helt platt!!
Nej, jag måste leva med det och gör det....nu..
Jag har lärt mig acceptera...gör det du också.
Jag vill ha stark kropp, jag kan lyfta skrot och mina ben pinnade på som tusan på Tjejvättern.
Jag ska göra hela klassikern om ett par år, jag vet att jag kommer fixa det utan den där sjukt perffa kroppen som visas som ideal för tonåringar idag.
Min rumpa...I Love!
Och mina ben...jaaa...börjar bli riktigt starka dom med..hahaha...
 
Mina mål är:
* Att må bra, kroppen ska funka som den ska.
* Jag vill vara stark, både psykiskt och fysiskt.
* Jag ska springa 30 km terräng, jag ska cykla 90 km mtb och massa mer!!
* Jag ska orka lyfta ännu mer i marklyft
* Mmmm jag vill vill springa 4min/km istället för 5min/km som jag gör nu.
 
 
 
ÄLSKA ER SOM NI ÄR!
 

 
 

4 kommentarer:

Unknown sa...

Väldigt fina och bra ord att starta veckan med, Lina! Håller helt med.

Charlotta sa...

Fina Lina! Du äer en sån inspiration! Vill också ha en sån där stark kroppoch du inspirerar mej att köra:-)

Veronika sa...

Oh, peppande inlägg!! Jag förstår vad du menar. Fast jag har aldrig varit så vältränad som du. Jag håller på att gå ner, för jag har ätit massssor med godis. Men som du skrev, stark och orka massa träning etc & må bra. Det skrev jag oxå som vissa mål 2013. Typ styrkans år!! Sen ska jag bara utvecklas efter det, haha.
BRA SKRIVET!!
Kram kram

Minialthini sa...

Lina, du är grym som du är-nu kör vi:)/minialthini