21 februari 2015

Bästa passet på länge!!!!

Lofsan lade ut inspirationspass på Facebook igår. Jag nappade direkt och tyckte att detta upplägg kan nog passa mig, speciellt nu när jag inte har gått på konditionträningen hårt efter influensan.
Hon lade in benpress i övning 3, men jag kände jag vill ha in armar så jag drog i trossen på dragmaskinen istället. Kändes toppen för mig.
På stången när jag körde benböj blev det lite lägre vikt pga av vilan jag haft, alltså 17kg+stång.
När jag körde sumomarklyft blev det 18 kg på kettlebellen i första varvet 
och sedan drog jag på med 22 kg.
Måste säga att detta var ett grymt roligt upplägg och jag kommer köra på detta igen snart. Att börja uppifrån med maxantal och sedan ner mot mindre gör det hela lite lättare i tänket!
Alltså summa...100 st av vardera.
(+uppvärming, mage, lek i "boxen" och stretch)


Varv 1:
Övning 1:  40 repetitioner knäböj, gör så många du orkar i ett svep, mellan 10 och 15 repetitioner ska du välja en vikt för. Ladda om och fyll på med repetitioner till du har gjort totalt 40 strikta repetitioner.
Övning 2:  40 repetitioner sumomarklyft, gör så många du orkar i ett svep, mellan 12 och 15 repetitioner ska du välja en vikt för. Ladda om och fyll på med repetitioner till du har gjort totalt 40 strikta repetitioner.
Övning 3: 40 repetitioner armar i dragmaskin, gör så många du orkar i ett svep, mellan 12 och 15 repetitioner ska du välja en vikt för. Ladda om och fyll på med repetitioner till du har gjort totalt 40 strikta repetitioner.

Varv 2:
Samma sak men totalt 30 repetitioner per övning, 15 repetitioner i ett svep innan du laddar om.

Varv 3:
Samma sak men totalt 20 repetitioner per övning, 10 repetitioner i ett svep innan du laddar om.

Varv 4:
Samma sak men totalt 10 repetitioner per övning, alla repetitioner i ett svep utan vila.
Tanken är att du ska ha samma vikt på alla varven och eftersom du gör allt färre repetitioner per varv kommer du att orka. Var inte feg när du väljer vikt utan lassa hellre på ordentligt och vila när det behövs.

(gå in HÄR för att läsa om hela passet)


Inga kommentarer: