7 december 2014

Pajskal utan gluten!

Jag undviker vanligt mjöl då min mage säger stopp för det. Jag älskar verkligen paj och idag när jag gjorde tacopaj så tog jag mandelmjöl istället för vanligt vetemjöl eller rågsikt. Och så använder jag riktigt smör.

Pajskal Gjort På Mandelmjöl

* ca 50 g smör
* 3 dl mandelmjöl

Sätt ugnen på 200 grader. Kör detta i matberedare för att få en jämnt fördelad deg. Tryck ut i pajform och förgrädda i ugnen i ca 10 minuter.

Sen häller du vilken fyllning du vill. Idag hade jag tacoinspirerad med diverse grönsaker:

* nöttfärs
* tacokrydda (använder bara Santa Maria Organic Taco Spice Mix)
* rivna morötter
* små broccolibuketter
* uppvispade ägg
* cremé fraiche blandat med Santa Maria Organic Taco Sauce
* riven smakrik ost (tex allerum)



Inga kommentarer: