17 juli 2014

Endorfiner!


Oavsett hur vidrig dag man kanske har. Oavsett hur jobbig dag man haft...eller oavsett hur tråkig dag man haft så gör träningen så att man svävar bland stjärnorna. Tycker i alla fall jag!
Att få svettas och kämpa. Träningskompisar som svettas lika mycket, vrålar och hejar fram varanndra.
Det är så jädra gött!
Denna veckan har vart bra. Vila i tisdags. Hästarna och en sväng till IKEA var fokus.
Igår löpning med vovvan, min bästis i alla lägen. Busiga, olydiga med älskade byracka!
Kände mig så härligt glad när jag kom hem klockan 21:15 efter löpningen till jag öppnade datorn. Suck!
Men visst blir ni med glada av att motionera?
Det är ju bevisat att endorfinerna sprutar, så jag fattar dessvärre mig inte på stilla sittande soffpotatisar...jag hade ärligt...vart den tröttaste, suraste på jorden tror jag...haha...
Om du är en latmask, ut med dig, ut i naturen, njut av friskluft!
15 minuters promenad kan göra en hel dag!
 
 

1 kommentar:

Linnéa sa...

Såååååå rätt!!