6 januari 2014

~Året 2013~

Januari
Jag fick besked att jag fick nytt jobb. En befrielse efter att jag mfl blivit uppsagda pga arbetsbrist.
Det ver riktigt härligt att att kunna slappna av inför Egyptenresan vi gjorde i samma månad.
All inclusive. SATS körde klasser som jag gick på...inget att klaga på.

Februari
Ny på jobbet, sambon på utlandsjobb. Vab mitt i allt. Åkte på förkylning. Men det gick det med. Anmälde mig och sambon till mtb~loppet Nya Långa Lugnet i Falun, jag klickade även i anmälan till in första halvmara, Sydkustloppet. Jag var med på x~fitpassen på gymmet. Hann inte så mycket mer...månaden bara rusade iväg.

Mars
Jag fyller år. Jag kämpar på med löpning, x~fit och promenader. Jag springer rundor över milen..

April
Får besked på Instagram att vänskapen mellan en fd vän inte är min vän..tänk vad mycket man får reda på via sociala medier. Jag springer min längsta runda ever..20 km maler jag mig igenom en mulen aprildag...det var en söndag, den 7 april. Tiden 1:58 timmar. Sån jävla härlig och knasig känsla. Maler på med x~fit, vi kör ute på hinderbanan och kämpar som tokar!
Den 27 april är det dax, min första halvmara. Start i Trelleborg med mål i Smygehuk. Solen skiner. Härligt glada löpare och jag kutar in i mål på tiden 02:03 timmar.

Maj
Cyklarna tas fram, dax att slipa formen på stålhästen. Inte långt kvar nu till Nya Långa Lugnet. Jag blir starkare och springer med sandsäckar över rampen på hinderbanan. Jag blir förälskad i armgång! Vi kör mtb i skogen, jag maler jobbiga stigar...uppåt!
Cirkus Scott är i stan, självklar ska jag och lillan dit. Jag får tokspel på dieter..
Lyssnar på kloka Sara Träningsglädjes pod om meningen med livet.

Juni
Första helgen i denna månad är vi i Dalarna, hemma, mitt hem!
Cyklarna är lastade på bilen. Nu är det 61 km mtb som väntar oss. Nya Långa Lugnet. En sjuhelvetes jobbigt lopp. Pannben pannben!!! Sambon bryter efter 40 km. Jag ska runt. Tävlingsmänniska som jag är. Fan annars. Sista lopen som är på området, skidspåren...det går tamefan bara uppför.. men jag kom runt. Sist med gladast. En bit över 4 timmar...men vad gör det! Jag var i mål!!!!
Ingen träningsvärk, två dagar efter körde jag på med x~fit.
Trevliga middag och fester hägrade i juni.

Juli
Jobbade hela juli. Mycket cykling och löpning. Enda passet jag körde på gymmet var x~fit, för vi var ute i värmen och kämpade. Kortpass gällande löpningen, längre rundor på cykel. Styrka i trädgården.

Augusti
Jag och älskade sambo kör långrunor, allt ifrån 13 km till 70 km på cykel. Cykelvasan är inom sikt och nu gäller det att träna distans och seghet. Vi kör på blandade vägar som grus, stigar, asfalt och mycket backar. Jag svettas på gymmet och lyfter vikter på bodypump. Tar semester och kör upp till Dalarna. Nu så är det dax. Lördagen den 17 augusti står vi i fålla 26 och väntar på startsignal. Cykelvasan är här. Ett lopp med blandade känslor. Jag gasar in i mål på 04:53 timmar, klår min älskling med två ynka minuter.

September
Vi körpå som vanligt med jobb och träning. Tar personbästa i halvmara distans på en vanlig runda, 01:52 timmar. Jisses va jag är stolt över mig själv!!!
Jag testar nya pass som bodyattack som inte är något för mig, känns för mycket aerobics. Jag testar GRIT som är som gjort för mig, svinkul och jobbigt som fan!
Jag taggar och laddar inför Lidingöloppet 30 km. Kör faktiskt mycket cykel för att altinera träningen. Loppet jag ska springa är ju faktiskt rätt crazy!
Till Stockholm, stå på startlinjen med bästis och kärlek till löpning. Fasen vilken kombo! Här får du veta resten.

Oktober
Kalas, lillan fyller 4 år. Släktkalas...nu är det körigt! Alla helgerna är uppbokade. Träningen blir som den blir. Lillan får hänga med på utebanan. Jag springer med vagnen och får min egentid på bodypumpen om söndagen. Jag laddar mentalt för Österen Marathon 21 km som väntar..

November
Österlen Marathon. Lördagen den 2 november kl 18:00 går starten. Pannlampa och reflexväst obligatoriskt. Ett fantastiskt lopp med start i Gärsnäs och mål i Borrby (mål i Simrishamn för 42 km). Man måste uppleva detta lopp för att förstå. När jag kommer i mål ångrar jag mig att jag inte valde hela....jag var så pigg och allert. Att springa på kvällen är min grej. Måltiden 01:55 timmar. Hade som mål att komma in på max 01:45 timmar, men mörkret gör det svårare, hål i vägen och okända vägar..
Nu jävlar kom den värsta förkylningen på flera år. Jag, lillan och sambo ligger däckade. Hemma från jobbet och mår rent ut skit!

December
Say no more...typ...hur mycket som helst att göra på jobbet. Seg jävla förkylning och en hosta from hell har begravt sig i min kropp. Jag promenerar och vecka 50 vågar jag mig på gymmet att köra styrka igen. Sambon skriver in sig på samma gym och vi tränar ihop, supersoj. Många beställningar och mycket ansvar. Inte så mycket ledigt och ruggigt väder. Deppigt och dant. Lite av en deppmånad. Världens bästa älskling ger mig en pulsklocka, en Garmin 910 i julklapp! Måste vart snäll...hehe...

Det var året i lite kortare citat. Har länkat i varje månad till hela resumeér av lopp.
Ett helt ok år med en massa nya händelser.
Nu taggar jag inför nya året och hoppas det blir ännu bättre!


Inga kommentarer: