7 augusti 2013

Full Fräs & Hummus

Onsdagen har snart passerat.
Varmt som attans och tur att vi har liten pool till tösen..
Full fräs med lek, bak, bad, cykeltur och hästpyssel..puuuhh...
Jag hann med en löprunda med. 7 km blev det. Orkade inte milen som var tänkt..dåligt!!!
Varmt och kvalmigt, seg i benen efter alla knäböj på tuffa x~fitpasset igår.
Men...jag är glad att jag kom ut. Fan va vi dricker mycket kaffe, fan va vi fikar och äter.
Allt man äter måste väck. Att bara sitta och äta, tugga och mummsa funkar inte i min värld.
Magen kommer streja kraftigt!
NU när jag är ledig vill jag inte hålla på att säga nej tack..
Så jag håller gladerligen mig igång!
 
 ~
 
Resterna från gårdagens middag, grillad kyckling blev en perfekt kycklingsallad idag.
Kall och god mat.
Gjorde en enkel variant av hummus. Så gott att ha till.
 
Hummus a´la Lina
 
* 1 burk ekologiska kikärtor
* 1 vitlöksklyfta
* salt och peppar
* Rapsolja
 
Skölj kikärtorna i tex ett durkslag i kallt vatten.
Mixasedan kikärtorna, vitlöksklyftan, salt och peppar väl.
Sedan häller du i lite rapsolja i taget tills du får den perfekta konsistensen du vill ha.
 
Enkelt och gott!!
 
 
 
 

Inga kommentarer: