16 april 2013

* Kroppen *

Hoppsan sa!
I helgen gjorde jag något jag inte brukar..hmmm..
..spegla mig naken och inspektera min! kropp!!!
Jag känner mig så så peppad av mig själv. Jag har en liten rumpa och den är liten och benig för att sitta på min kropp liksåm.
Än så  länge har jag alltid vart nöjd med den.
MEN den har fått lite mer muskler och lite mera put!
Ja, det är sant, inte mycket put men lite..åh va jag är glad!
Jag som avundas tjejer mig kvinnlig rumpa, ni vet lite så där snygg form....haha..trots att jag är nöjd med min lilla. Men nu ännu gladare!
Och helt plötsligt så ser min mage och midja också helt annorlunda ut.
Hmmm...något har hänt!
Vi snackar inte sexpack (vi har ju diskuterat det förr)..utan mera tränad mage..fattar ingentinga ja..haha..
Vågen då..den har vart utan batteri i sisådär 5 månader
(vem fan behöver en våg...släng skiten...haha..) 2 kg ner sen i november...
Jag vill inte ner mer..men ok, bra mat, minimalt med socker, 5 mål om dagen, regelbundenhet i kost och motion har kanske talat för sig själv.
Kroppen mår iallafall bra, min kropp fungerar precis som den ska. Inget osmörjt som gnisslar och inget som hackar, pustar och frustar.
I huvudet dock snurrar det till ibland och ledsamhet finns...men det är inte ofta, men har man känslor och bry så kanske det är så.
Dett blev lite flumigt inlägg...bjussar på det och önskar er en fortsatt bra tisdag!
 
~kram på er~
 
 
 

3 kommentarer:

Marie sa...

Underbart att du mår bra och är nöjd med dig själv! Det är inte alltid lätt, jag har en tendens att racka ner på mig själv men jag jobbar på att bli av med den rösten.
Ha en fin dag!

Anna sa...

Låter helt underbart!
Jag jobbar på mitt fortfarande :P

Unknown sa...

Du är så bra Lina, och du gör helt rätt i att uppskatta dig själv! Gillar alltid hur du pratar om dig själv, du är väldigt positiv och balanserad.

Använder inte heller våg och tycker inte att nån ska heller.