9 januari 2013

~Pajskal På Mandel & Havre~

Pajälskare om jag är så var jag tvungen och testa att göra en pajdeg på ett mer vänligare sätt för min mage.

Pajskal på mandelmjöl och havregryn
( 1 springform )

* 150 g smör
* 400 g mandelmjöl
* 2 dl fiberberikande havregryn

Mixa dessa ingredienser och tryck ut i en springform. Förgrädda i ca 175 grader i 10 minuter.
Ta ut och fyll med önskad fyllning.
 
~Förgräddad och ilagd fyllning som här består utav brynt nötfärs som jag kryddat och hackat ner färska kryddor samt pressad vitlök när jag brynte. Hackade zucchini i bitar, tomater i små klyftor och en näve machesallad. Riven ost och äggstanning på 3 ägg och en skvätt mjölk. Gräddade i 200 grader i ca 30-40 minuter~
 
 

2 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

Älskar mandelmjöl! Den ser och låter fantastisk god! :) tack för recept, måste prova!

Lina sa...

Ja detta blev så gott!!! :-)