17 januari 2013

Hur Gör Ni?

 
Nu i förkylningstider är det viktigt att äta bra, dricka bra och hålla sig varm.
Jag boostar med c~vitamin så fort jag känner minsta sympton.
Men ibland missar jag, men när jag tar min citron eller min vitaminbombade drink så stannar den av och försvinner.
Jag måste också ha friskluft, friskluft får mig att må bra.
Många goda skäl att koka upp ett gott lyxigt té med en klick agavesirap och en skvätt mjölk i.
Frukt och bär är bäst helt utan protsest.
Jag älskar det och blanda det i alla dess vackra färger.
Receptet nedan är en grym drink, dock grön, men släng i lite frysta hallon, jordgubbar så får du en rödare och kanske mer tilltalande drink?
Vitaminboosta nu. Bacillerna flödar men förkylning, influensa och skit!
Hur håller ni förkylningen borta???
 
Gröningen
 
* Juice från 1 apelsin
* Juice från 1 citron
* 1 näve färsk persilja
* 1 skiva honungsmelon
* 1 skvätt linfröolja med omega 3
* 1 krm ingefära
* 1 liten klick agavesirap
 

3 kommentarer:

Sanna sa...

Allt som är varmt går hem hos mig. Jag brukar göra äggtoddy, lite väl lyxigt kanske men det kan behövas när man är risig.
Din drink ser läcker ut!

Jenny sa...

Går inte att skydda sig tyvärr...särskilt inte med småbarn på skla och dagis. Jag håller just nu på att skolar in min lille kille på dagis...snacka om att bli bombarderad av baciller. Jag försöker att tänka på handtvätt så klart och äta mycket mat, träna lagom och boosta med gojibär och dessutom dricker jag något som heter Reds från Holistic(en slags vitaminboost) supergod. kan rekommenderas!

Anonym sa...

Jag käkar D-vitamin och tänker ofta på att jag ska dra ner på socker som ju inte är så bra för immunförsvaret... Dock oklart hur jag lyckas med det senare ;=)