18 januari 2013

~Har Du En Halvtimme Över??~

Om jag har lite knappt om tid. Jag har en runda som jag tycker personligen är effektiv och perfekt.
Hjärtat hinner få jobba och flåsande garanteras...även för hunden..hehe..
vår vovva som inte blir trött av 1 mils jämn löprunda, men här hänger tungan även på henne..
 
Lina´s kortpass med puls
 
Börja med 10 min löpning runt 6 min/km...
sen kör du under 5 min korta effektiva intervaller, då menar jag att du ska kuta så mysket du orkar under dom snabba...
i 10 min varvar du ner i löpningen, runt 6 min/km genom skogen, där stigarna är obefintliga så benen får lyfta och hjärnan jobba..
sen ut på väg igen och öka till 4-5 min/km i 2 minuter..
varva ner med snabb powerwalk innan du är hemma.
Jag avslutar med 20 armhävningar, 10 burbees och minst 2 min planka.
 

3 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

Låter som ett bra, jobbigt och effektivt pass! Härligt :)

Anonym sa...

Haha, din träningslycka smittar verkligen på den här bilden! Kram!

Lina sa...

Hahaha thanx!!! ;-)