19 november 2012

Halsont~Julutmaning~Vaniljlatte

Kylan har verkligen kommit, frisk krispig luft o jag är så löpsugen att jag blir tokig!
Jeanna som driver den roliga~peppande~inspirerande bloggen
 har nu en julutmaning som jag ska haka på som börjar idag, man ska springa så långt man kan och vill fram till jul, såååå peppande att jag spricker..hahaha!!!
Heja alla som kör!!!
Men jag är nu förkyld..skit också... så jag får avvakta några dagar och springa som tusan sen...
Vila från träning inkl träning med hästen, hon motionerar sig så bra själv i hagen om dagarna...tur!
Känner mig vätskefylld i kroppen då jag inte tränar/rör på mig trots 2 liter vatten/dag. Drygt!!!
Har dock en mycket frustrerad hund som bara tittar på mig och vill ut och springa!!
Gå är det vanliga, men springa, springa fort..
Tar jag fram gympisarna går hon i taket..hmmm..
 
Unnade mig en vaniljlatte innan frissan idag, myspys..
Lite presentkort här och lite där, alltså lite ljus, hårgrejjer till tösen och så.
Alltid lika skoj med lite sånt man inte räknar med.
Hem o massa mys i soffan.
 
Jag med mina rödbetor..mmmm är knas i dom.
Kokta rödbetor med vitlöksklyftor.
Delade kycklingfileér i form. Blanda rapsolja, pressad vitlök, lantbuljong från Renée Voltaire, grovmalen peppar ovh torkad oregand, vispa samman, häll på kycklingen o in i ugnen.
När det ärklart, häll av olja från kycklingen och koka upp med riktig grädde..mmmmm gott!
 

 

1 kommentar:

LinaTriathlet sa...

Åh jag kanske skulle anta den julutmaningen! Jag vill springa mera! Tänkte försöka få in lite mer morgonpass framöver. Då får vi peppa varandra! :)

Åh älskar rödbetor!!