8 oktober 2012

~Mega Fika & Middagstips~

Veckans matlåda blev kryddade kycklinglår med kokt mathavre till det.
Enkelt, gott, nyttigt och snyggt! ;-)

Lade kycklinglåren på plåt, snittade och öste på med Eldigt Örtsalt från Renée Voltaire, ekologisk rapsolja med timjan och vitlökssmak. Grovhackade vitlöksklyftor och slängde på. In i ugnen ca 1 timme i 200 grader.
Kokade mathavren med Lantbuljongen från Renée Voltaire.
Till detta äter jag keso.




Min prins kom hem natten till söndag, överlycklig!! :-)
Firade med att åka och köpa världens godaste fika på ett litet café i liten grannby. Dock stängde dom för säsongen i helgen och öppnar igen i vår. Dom har det som en hobby och vi älskar deras bakverk!
Jag orkade inte ställa mig och baka, utan det fick bli så här istället.
Drog på ett riktigt grymmt bodypump pass efter denna megafika...köttade på med mera vikt och det känns idag kan jag lova...hahaha... ;-)


Blev i allmänhet jättemycket god mat i helgen...stekte biffar på rostbiff med en stor allad som bla innhöll avokade och mozzarella på fredagskvällen...
Jag och tösen mummsade på Bananpannkaka på lördagskvällen. För att göra dom lite festligare och godare tillsatte jag raw kakao nibs och vanlijpulver. Detta är som godis!
Söndags lunch innan megafikan var enkel och god, köttfärsbiffar, kokt mathavre, avokado och keso...svårare behöver det inte vara i matväg... ;-)


Inga kommentarer: