28 oktober 2012

~Godmorgon Vackra Söndag~

Solen skiner, frost på gräset, underbart vacker söndag!
Tösen väckte mig 06:00 sommartid...*gäsp*.. bara att gå upp..min älskling reste iväg på jobb igår, så det fanns inget alternativ..
Ut med hästar, hund och hämta ved. Tur vi har vårt stall precis intill huset och fönster så tösen ser mig.
Koka gröt, vika tvätt, lägga i tvätt, röja hennes rum och laga mat till i veckan, ja, allt detta var klart innan 09:00. Gött! :-)
Ibland är det rätt skönt och komma upp i tid.
Idag ska vi hälsa på en fin vän som vi träffar alltför sällan.
Sen i sen em får vi se...kanske promenad, stallet o mysa med tösens ponny...vem vet! ;-)
 
~mummsig frulle, gröt och finn crisp med färskost, kalkon och avokado~
 
Kyckling och grönsaker i ugn;
 
Jag delade 4 kycklingfileér och lade dem i botten på ungsäker form.
Kryddade med min favorit eldigt örtsalt från Reneé Voltaire.
Grovhackade rödlök, paprika-1 grön-1 röd, färsk timjan som jag klippte och slängde på, 3 delade vitlöksklyftor och några skvättar rapsolja. In i ugnen i ca 60 min 200 grader.
Jag kokade färska rödbetor som jag tänkte äta till detta.
Mummmmms! :-)
 
~min älskade lilla Snövit var som en dröm när hon satt i solen i det frostiga gräset~
 
Ha en underbar söndag kära vänner, *kramar*
 

1 kommentar:

LinaTriathlet sa...

Underbar söndag ute idag! Solen skiner på en klarblå himmel! Härligt att stiga upp tidigt tycker jag med!:)