3 januari 2012

Choklad/daim muffins med vaniljkrämsfyllning

Ett påhittat recept som jag bara hällt i ingredienserna....så jag hoppas måtten stämmer. ;-)
Receptet:
6 ½ dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
½ tsk salt
200 g osaltat mjukt smör
2 dl strösocker
2 ägg
2 dl mjölk
2 dl oboy med daim
2 msk kakao
Blanda vetemjöl, salt, bakpulver, oboy, kakao i en bunke. Vispa smör och socker mjukt och pösigt, vispa sedan i äggen och mjölken. Blanda sedan i det torra ingredienserna i den blöta smeten.
Använd STORA muffinsformar, finns bra på tex Rusta, Åhlens m.fl.
Fyll 2/3 av formarna med smeten. Jag använder mig av muffinsplåtar som jag sätter ner pappersformarna i, då får man dom runda och fina i formen.
Grädda i ca 20 min i 175 grader.
Till dessa använde jag mig av vanilj Marsansås. Blandade den hård. Se på förpackningen om mängd.
När muffinsen är klara och svalnat något, spritsade jag i krämen uppifrån.

Inga kommentarer: