11 november 2014

Mitt Bästa Träningsevent!!!!

I fredags tog jag tåget upp till storstan. Till Stockholm och vidare med pendeln till Älvsjö.
Checkade in på Scandic Talk-grymt fint hotell men tipptopp mat och vägg i vägg med Stockholmsmässan. Och att sedan spendera helgen med bästa vännen it´s amazing!

Toppen på det hela var att jag och min vän skulle spendera hela lördagen i träningskläder på eventet Be Your Best Convention som anordnas av fantastiska Träningsevent.

Klockan 8:00 började incheckning och vi bockade av våra namn, fick en fin goodiebag för att ladda till passen. Totalt var det 8 pass som var mer eller mindre en timme vardera. Vi valde att köra 6 av dessa pass då vi sprang ner på Allt För Hälsan för lite shopping av choklad, godis, skor (not me), underkläder etc..

Passen:

ROCKINGFIT – the workout. Johanna Andersson är yoginin. Med vår egen kropp som redskap fick vi träna  styrka, balans, rörlighet och hjärta! IT-klassen som ger en rocking fit body, mind and spirit. Johanna är en rolig, inspirerande kvinna som verkligen visa på hur man samtidigt fick lugnet i kroppen samtidigt som man får en stark och smidig kropp. Grymt bra pass som start.

Bäst när det gäller. Simhopperskan Anna Lindberg lär oss hur vi hittar som rätta musklerna när vi tränar vår core. Att få kroppskontroll med hjälp av balansövningar och stabilitet. Enbart med vår egna kropp. Avslutet på klassen: stå på huvudet/handstående. Jag är impad av mig själv för jag klarade att att lyfta min vikt sittandes genom att sätta händerna på sidan, jag testade för första gången att stå på huvudet...jag fixade det dock med hjälp av min vän som höll benen. Här ska tränas!

*Global Yoga - Play. Johanna Anderssons yogaklass. Dock hoppade vi över detta pass. 

Tauff Play. Usama Aziz är MMA-tränare och PT, Madelinn Fernandez är kampsportstränare, personlig tränare och Nike Master Trainer körde ett annorlunda med galet roligt och jobbigt pass och Tauff är en Holistisk träningsform som har sina rötter i brottningen. Två och två kämpade man i olika övningar med mycket flås. Allt från att försöka "brotta" ner varann till att ha varann som en ryggsäck som ska lyftas runt utan att hamna på marken. Grymt roligt pass men som verkligen kräver att man är lika starka för att det ska funka känner jag.

Better, stronger YOUSabina Dufberg, tränaren i svenska Biggest Loser. Denna kvinna känns hård, bestämd, men ack så roligt och fantastiskt duktig och inspirerande. Här fick vi lära oss hur vi verkligen gör en armhävning rätt. Händerna vid brösten..det ska kännas i handlederna..Här tränas hela kroppen med ja, enbart kroppen. Kondition och styrka. Fasen, denna kvinna hade jag gärna haft som pt. Hon är något extra.

Les Mills Superstars Medley. BODYATTACK®, BODYCOMBAT® och GRIT® Series. Här fick vi köra järnet så svetten lackade. Känner mycket igen dessa pass sen innan så jag kört dom på gymmet. Tyvärr är jag inget jätte fan av Bodyattack och Bodycombat. Men älskar Grit. 

En dans på rosor. Tobias karlsson från Let´s Dance. Oh my...vilken karl han är! Under denna klass fick vi uppleva och testa danserna från Tobias nya show som går på Metropol Palais. Kärlek, passion, hemligheter, sensualism och fantastisk dans, berättad med kroppen som uttrycksmedel. Dansen blev som ett medley. Tobias ger energi, glädje, skratt och kunskap. Han är lika glad som han är i TV. Har humor och allt bara smittar av sig!!!!! 
Glädje DELUXE!

Elementary. Tobias Karlsson och Cecilia Gustavsson körde dansklass. Vi hoppade över denna klass. Shoppade det sista och våra hungriga magar behövde mat!!!

TACK fantastiska Träningsevent & Uppochhoppa för denna gång. Lyrisk efter denna glittrande helg. Nedan bjussar jag på lite egna bilder.






* Jag passade på att gå en sväng på Matmässan som var vägg iväg på fredagen. Träffade Miranda, grundare av Team Nordic Trail som jag springer för. Trevlig och glad tjej som smittar av sig sin glädje. Sa hej till Leksands vänner i Leksandsbröds fina monter. Fick en idolbild på Maria Montazami som demade sitt vin. Shoppade endel choklad. Raw från Afrika blev det denna gången. Yummie! *

Nedan bilder lånade från Uppochhoppa och Träningsevent!


* Hela tjejskaran överst. Vår fina goodiebag samt bild på tuffa Tauff Play. Jag och R ser ni till vänster i bild. Jag har rosa linne och R orange *

1 kommentar:

Anonym sa...

Oooh, låter grymt roligt!!!
*lite avis* :-)

Kram M