3 augusti 2014

Cross Country

Medans lillan var på kalas och mannen på crossträning igår så passade jag på att köra löpning på fälttävlansbanan. Banan jag har lekt och tävlat på mycket med min gamla häst. Nu är hennes tid förbi med sånt farligt haha..
Två timmar hade jag på mig. Varmt så in i baljan, hunden med såklart. Totalt 6 km löpning med 2 långa pausar för hundens del... tur finns det vattenhinder så vovvan kunde bada och dricka.
Jag körde mycket offroad och hopp över låga hinder samt hopp över gravar. Mycket teknikträning vilket är bra för trail.
Ett skönt pass på en underbar bana och härlig miljö. Knäpptyst och inte en människa i sikte.
Härligt!
Avslutade med skön stretch och brygga på sekretariatets/kioskens terras.


1 kommentar:

Anonym sa...

Duktigt!!! Det är riktigt hårt att köra ute i värme!