15 juni 2014

Breaking News!

Fy fan...jag har verkligen varit körd ner till botten i helgen...
Smockat på jobbet, nattpass och helt slut för övrigt...semester om en vecka...jag tackar!
11 timmars sömn 2 nätter i helgen och jag har inte pallat laga mat!
Tårar har runnit ned för mina kinder, känslig för små ting och däckat klockan 20..
Men nu mår jag bättre, ingen migrän och jag har rastat mina ben i skogen, andats in skön luft!
~
Var hos en ortoped i fredags...utan att ha sett bilderna från magnetröntgen som jag fick göra i början av veckan så säger dom: DISKBRÅK!
Jag har tydligen inte haft någon bäckenrotation...utan diskbråck hela tiden. När jag i början kände av smärta i rygg...stelhet längs ländryggen kan det varit början på diskbråcket. Då känns det så!
Nu har det gått så långt att det ska läka själv om inte bilderna visar annat...
Alltså....6-9 månader kan jag gå med ischiasliknande värk i rumpa ner till knä och sedan ha den förbaskade domningen ner till tårna. Fan med!
Ska fortsätta att träna och hålla igång, äta inflammatoriskt och köra övningar som jag fått.
Så roligt det kan vara...
~
Min fina vän cyklade Vätternrundan i helgen 30 km.. men var tvungen att avbryta efter 23 km.
Men fasen va bra du är vännen, vill så gärna hänga på dig nästa år, problemet är...en racer...haha..
~
Nepp, nu fixa det sista innan läggdags, sista arbetsveckan innan semester. Träning med TNT imorgon. När ledigheten faller in har jag mycket att läsa, då jag inte haft någon lust alls att läsa, skriva och beundra bloggar...
Ibland mår man mindre bra och behöver lite andrum.
Men jag vet, att NI där ute, göt mig glad, starkare och får många att känns sig bäst!
 
Kram på er!
 
 
 
 
 

1 kommentar:

Charlotta Sofia springer o trimmar sa...

Men vad trist med ryggen :( Förstår att det känns jobbigt. Hoppas att det ordnar upp sej och självläker. Massor med kramar!