3 april 2014

Träning ger färdighet!

Skulle ju köra intervaller igår, men jag orkade helt enkelt inte. En timmes powerwalk i skogen på kvällen fick det bli. Du som jag var så smällde jag i mig en Skyr, det var ju så läääängsen...men hallå!!! Vad ont i magen jag haft inatt...slarvade med laktosfritt och smärta delux med magproblem...dumt av mig...
Nu efter ett 12 timmar känns det okey igen...
Måste tänka innan handling.
~
Är så evigt tacksam att jag äntligen tog mitt förnuft till fånga och gick löpkursen. Jag kan erkänna att jag har malningar i benen...träningsvärk på helt andra ställen och sved på skenbenet efter backar...Att byta löpsteg var inte "så bara" det...nene.. och nya dojjor på det.
Ikväll innan solen gick ner valde jag en kort runda som går i terräng. Snabbdistans i terräng med teknikfokus. Fasen vad lätt det gick, så fort det gick!!!! Medeltempo på 5:30 min/km. Jag brukar ligga på runt 6:00 min/km i kuperad terräng annars..
Nu var det stenhårt fokus på fram med höften, högre knän, kortare steg och mer på framfoten.
Så lätt det hade gått om man slapp tänka..haha...
 
~
Imorgon kör jag ocm min vän Emmah till Växjö och lyssnar på Lofsan.
Vilka ska mer dit??
 

1 kommentar:

Rund är också en form! sa...

Hehe! Nä, teknikbyte är nog lite "så bara". Men bra att du försöker! :-)

Kram M