8 mars 2014

Löpskola~Strålande Sol~Hästskit

Jag vet, jag har inte bloggat på några dagar. Har inte haft lust helt enkelt.
Jag har känt mig trött och typ snorig. Livrädd att bli fökyld nu. Därför har motivationen att blogga om "vad~som~helst" inte vart något roligt ändå..
Vet inte om stressen inför tandläkarbesöket (tandläkarskräck) har vart en orsak...tandgnissel som gör att jag vaknar med stel nacke, huvudvärk och trött kan har varot orsaken. I stressade tider biter jag ihop för mycket, än sålänge slipper jag bettskena...peppar peppar..
Men men, jag mår mycket bättre, sovit bättre och känner mig frisk.
~
idag började på något roligt, något som jag hoppas kan ge mig pepp och ännu mer motivation inför Stockholm Marathon, löparskola!
Att träna teknik, övningar och få personlig kick och planering inför sina mål.
Kändes så j#vla gött och roligt. En grupp på ett gäng trevliga tjejer och en tränare som är så grymt proffsig och bra. Hon leder även passen på gymmet jag går på.
Vi körde idag teknikträning. Hon filmade oss och vi gick igenom. Jag har bra löpteknik men är dock stel. Måste träna på att lyfta benet lite högre och bli mjukare.
Sen fick vi övningar som är toppen bra att köra som löpare och som jag kan göra under promenaden med hunden, perfek. Min läxa inför nästa gång är att räkna mina löparsteg under en minut. Så att jag inte tar för långa.
~
Vilket otroligt väder det vart idag!
Att träna i strålade vårsol, mocka skit i hästahagarna så svetten lackar och hoppa stockar med pållen så pälsen ktyllar sig...livet på en pinne!
 
 

Inga kommentarer: