21 oktober 2013

Rutiner...

Tar ni dagliga vitaminer?
Isåfall, vilka då?
Jag äter dagligen bra mat tycker jag.
Jag äter ungefär såhär (se nedan) kompletterar med andra vitaminer för min egen skull, bra eller dåligt....hursom, jag håller mig realtivt frisk!
 
05:30 Börjar dagen med kaffe, havregrynsgröt med frukt, bär och frön. Knäckemacka med kalkon, lax eller annat kött. Egen pressad juice.
09:30 Fika på jobbet, kokta ägg.
12:30 Lunch, hemlagad mat och sallad.
15:30 Eftermiddagskaffe och ev en knäckemacka om magen kurrar.
17:30 Kvällsmat/middag...beror lite på vad som händer..antingen middag eller gröt m.m. Lillan i huset är inte så jätteglad att äta mer middag på kvällen. Föredrar lite lättare.
20:00 Témys och mer att äta om jag tränat.
 
Jag mår som bäst att äta flera gånger/dag, VARJE dag.
Hade verkligen inte kunnat fasta, mat är ju en så stor del av livet.
Att tugga, känna smaker och njuta.
 

~Magnesium, d-vitamin och multivitamin (kör mestadels kvinna från Apoteket)~

~Omega 3 när det är som godast, toppa med avokado~
 
 
 

1 kommentar:

Charlotta Sofia springer o trimmar sa...

Jag tar nässelpulver för järnet och så magnesium eftersom jag tycker det hjälper mot kryp i benen. D-vitamin brukar jag ta under höst/vinter. Vet att jag borde få i mej omega-3 eftersom jag är vego men kan inte ta tabletter. Får helt sjukt mycket blåmärken då. Det är tydligen inte farligt har jag hört men lite läskigt. Fast chiafrön innehåller ju omega-3 och det äter jag ofta.