1 oktober 2013

Bubblor & Kyckling

Nu förstår jag va "bubblan" innebär...
Jag tänker tillbaka på lördagsens kraftprov. När jag passerat 19 km så händer något, jag går in i sista milen som är den 3:e i en helt otrolig bubbla!
Helt galet, helt fantastiskt, helt jävla underbart!
Äntligen, äntligen fattar jag!
Den coola sköna känslan som bara säger mer, mer och mer. Adrenalitet pumpar och tröttheten borta, bara ben som matar på, laddar och kämpar.
Springer om och ler...ja, det var jag!
Ömma lår, blåsor på tårna och en mage som vill ha mat...men va tusan,
jag får vila sen och äta...
Kroppen är fanemej den coolaste maskinen som finns.
En kolosalt magisk manick som är super viktig att underhålla, smörja och hålla i gott skick.
Tanken att jag böt livstil för lite mer än 3 år sedan är armresande. Jag har åstakommit flera mål under dessa fjuttiga år. Men min egen vilja, ingen, ingen ska komma i vägen och stoppa mig..för dom som försöker är inga vänner...
 
~Kvällens 4 km var oerhört sköna~
 
Måste bara ge er receptet på en kycklingrätt jag knåpade ihop ikväll, sköter sig själv i ugnen och jag kunde ut och springa medans det gottade sig i grytan.
 
Nyttogrytan
 
* Kycklinglår (eller andra delar)
* Potatis
* Rödbetor
* Lantbuljong (Reneé Voltaire)
* Färsk vitlök
* Färsk röd chili
* Torkad timjan
* Rapsolja
* Pressad citron
 
Lägg kyckling i gryta, jag har en lergryta med lock. Skär potatisen och rödbetorna i lagoma bitar. Grovhacka vitlök och chili. Krydda med lantbuljong och timjan. Avsluta med att hälla på rapsolja och den pressade citronsaften över alltihop.
Låt sköta sig själv i ugnen i ca 1-1½ timme beroende på gryta och kycklingdelar.
 Grader ca 200.
 

 
 
 

1 kommentar:

LinaTriathlet sa...

Härligt bubblande inlägg :) kroppen är fantastisk!!