9 oktober 2013

4 år går fort...

För 4 år sedan föddes vår lilla tjej med planerat snitt.
Ryggmärgsbedövning...narkosläkaren stack fel två gånger..
Märklig känsla...1½ liter blod mindre. Bortglömd i förlossningsrummet...
Men nu efter hand, vad gör det, vi fick ju världens finaste tjej!
 
Jag var mammaledig från ett café där chefen spottar på sina anställda...är man inte tillräckligt snygg så placeras man bakom..göra sallader, röror och mackor..
Ingen rast här inte, slarv slarv..
 
Bästa lediga året EVER, underbara mammavänner med bebisar som är tösens vänner idag. Härliga frukostar tillsammans och öppna förskolan, babysim och babygympa.
 
Jag tar tag i mitt liv, min kost, min träning...börjar må bättre än någonsin.
 
För 3 år sedan sökte jag massor med jobb...jag vill göra något annat...vill utvecklas, inte stå och stampa..livet är för kort att bara gå i samma spår...samma ekorrhjul.
Intervju! Yes. Fick jobb som mediasäljare på två tidningar inom den manliga sektionen. Skitskoj!
Sälja, peppa och mässor. Att få lära sig hur tidningsbranchen funkar, hur en tidning blir till från tomma sidor till ett färdigtryckt exemplar i hyllan.
Coolt!
 
För 2 år sedan befann jag mig utomlands på konferens. I värmen på Kanarieöarna. Inte illa!
Allt var så roligt, jobbet gick bra.
Mycket tjejmiddagar denna höst. Jag bestämde mig att året efter göra en Tjejklassiker.
Jag bestämde mig även för att köpa mitt livs första gymkort vid årsskiftet.
 
För ett år sedan klarade jag en Tjejklassiker!! Fan va bra jag är!
Jag satsar högre...finns det tak??  
Chefen hintade om varsel...panik!
Söka söka söka jobb..inte alls vad vi hade räknat med. Beskedet en vecka innan julafton..
Två intervjuer senare fick jag jobb...skammen den som ger sig. Allt ordnar sig för snälla flickor som min fina vän R brukar säga.
Kallskänka på ICA är erfarenhet det också.
Jag är så otroligt tacksam att jag fått vara med om så mycket och det ger så mycket erfarenhet..
Många motgångar och många framgångar.
 
Som sagt...vår älskade lilla älskling är 4 år idag! Jösses vad tiden går!
Spill inte massa tid på onödiga saker viskar jag till mig. Tiden går för fort.
Att jag förlorat flera personer som jag trodde var ärliga fina vänner.
Godtrogen och blind, fan man är för snäll.
Men i längden är det dom falska och oärliga som förlorar på det i längden, för dom saknas inte längre.
Jag har blivit starkare, modigare och rakare i ryggen.
Motgångar gör en starkare.
 
Nu när jag känner mig så stark och trygg med mig själv är det lika bra att köra Marathon nästa år...jag menar när jag ändå håller på!
Hahaha!!!!
 
Grattis älskade lilla underbara på din 4 årsdag!
Vi älskar dig!
 
 
 
 

Inga kommentarer: