4 september 2013

Hallon & Kokoskaka

Ikväll blev jag sugen på att baka ihop något gott som jag kan ha med mig på frukosten på jobbet imorgon.
Detta blev mer som äggkaka i konstistensen, fast och mjuk på samma gång.
Banan & Mandelbröd är supergott men testade något annat. Utan gluten och utan nötter.
Gott gott!
 
 
 
Hallon & Kokoskaka
 
* 3 ägg
* 3 dl vatten
* 1½ dl kokosjöl
* 1 tsk bakpulver
* ½ dl fiberhavregryn
* 1 banan
* 1 dl frysta hallon

Sätt ugnen på 175 grader.
Vispa ägg och vatten poröst. Blanda i de torra ingredienserna och vispa igen.
Vispa till sist ner bananen och hallonen.
Klä en brödform med bakplåtspapper
eller smöra en form och "bröa" med kokosflingor och häll i smeten.
Grädda i nedre delen av ugnen ca 30 min!~
 
 
~
 
~En magisk 5 km runda, dimma och skymning...100-ingarna på det..~
 



 

2 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

Åh den där kakan måste jag prova och göra, låter helt fantastisk, älskar hallon och banan! :)

Helena Nimbratt sa...

Mums! Och löpningen verkar inte så dum den heller! :-)