17 juli 2013

Bättre människa....

4 km svettigt löptur endast för att stimulera vovvans sniffande humör räcker gott och väl.
Egentligen inte träningslust idag, galen träningsvärk från igår..alltså ingen HERO..haha..
Men det gör inget. Att vara en HERO på andra vis är inte heller dumt, som att komma hem med god glass till en krasslig sambo. Att tösen fick sin favoritglass och vi gott kaffe till glassen...sisådär en helt vanlig onsdag.
Att lyssna och ställa upp i olika situationer, att stötta och ge kärlek.
~
Ikväll lyssnade jag på en rikitigt bra pod på Inner Strength Podcast:
Jag rekommenderar den verkligen. Om stress och utbrändhet, ett intressant och vanligt ämne i vårt samhälle.
~
Det här med podcast är så häftigt, mottagande, inspirerande och rörande.
Att lyssna på intressanta människor om livet, deras berättelser och öppenhet gör att jag själv får ett annat perspektiv på livet. Att inspireras och ta till, gör mig kanske till en bättre människa.
Vad vet jag, men häftigt är det och jag älskar det.
 
 
Ps. att njuta, unna i vardagen gör vem som helst lycklig..iallafall för en liten stund.
Glöm aldrig att dom enstaka minuterna kan göra hela din dag...ds

2 kommentarer:

mammaspring sa...

Supertack för tipset. Den pocasten ska jag lyssna till.

Anna sa...

Jag håller fullkomligt med dig. Det kan verkligen göra hela dagen <3 kramar