5 maj 2013

Mtb~Kolhydrater~Formtopp

J*vlar vilken HIGH CARB helg detta har vart..haha..that´s life!
Glass, mat, godis (i massor) och kladdkaka (fikat 3 ggr idag)!!
men men, är det helg så är det, jag är glad, jag menar ÖVERLYCKLIG att jag rör på mig.
Tajtsen drar igång en utmaning som heter #formtopp idag.
Mitt mål blir att tajta till mig mer över magen (låter kanske fånigt), men kejsarsnittärret gör att magen inte är ett dugg grann...en liten påliknade valk..som jag helst vill få mindre..har juh bara kämpat i 3 år..hmmm den har blivit mycket mindre..men fan...ok...nog om det!
Sen är det det med löpningen. Jag ska bli snabbare, som blixten...hehe.. springa milen på 5 min/km eller snabbare..
(och att orka planka mer än min nuvarande personbästa som är 4 min och 12 min vore j*vligt skoj)
Jag börjar imorgon. Tajtsen  och flera andra coolingar börjar idag.
~
Idag efter stallet, tvätt och städ tog jag och spolade av vinterdammet av stålhästen, älskling smorde kedjorna och pumpade däcken till mig.
Jag drog på mig cykeloutfiten och drog iväg på en sträcka på 30 km ( ca 1 tim och 1 min).
Jag undvek småstigar med tekniska zoner idag, det tar vi senare i veckan. Kände att jag ville "känna" på hojjen och bli "vi"!
Grusvägar, breda sandstigar, gräs och asfalt. Motvind och sidvind till förbannelse.
Underbart!
Kände att jag skulle tagit några mil till när jag kom hem, men men det fick räcka så idag.
 
 
 

5 kommentarer:

Unknown sa...

Grymt att du är med, Lina!

Riina sa...

Härlig helg ni haft! Visst e de skönt när man tar första runda på cykeln för året :-) Kram

OrienterarEmma sa...

Kul och spännandemed nya utmaningar! Plankan tycker jag är tuff och svår att stå mycket längre än fyra min (mitt rekord), men vill man så går det väl!

OrienterarEmma sa...

Vad kul med en ny utmaning! Jag tycker fyra min planka (mitt rekord) är svårt att slå. Men med lite övning ska det väl gå!

Sanna sa...

Jag tycker det ser så coolt ut med att cykla ute sådär. Härligt inlägg!