7 april 2013

~Tack Sköna Helg~

 
Hej söndag!!
 
Hur har er helg varit?
VI har haft sååå gott väder och en riktigt ute helg. Bowling och mat med fina vänner igår kväll. (jag hoppade desserten...bra va..hihi)
Laddade rejält med kolisar som pommes, potatisgratäng och såser till köttet inför mitt långlöp idag som var så planerat så..
jag  hade planerat att nå 16 km gränsen.
Efter lunchen idag (kokt sej med grönsaker) så kändes magen superbra, bra laddning igår och bra lunch idag, inte för tung men inte för lite heller...huvudet ville verkligen INTE springa idag...fan...huvudvärk..
Men jag laddade iphonen med mer musik, kollade väderstrecken och drog iväg...det slutade på 20 km!!!!
Jösses, jag kan ju för tusan, kändes riktigt drygt i benen dom 5 första kilometerna....men sen rullade på!
20 km på 1:58 tim...
I´m så happy!
Personligt rekord, tidigare rekord var 14 km.
Fick bli en riktigt lång och skön strech efteråt inomhus.
Jag var smart och lagade mat i förmiddags, samt ny müssli, vaniljbullar till mina fina älsklingar och nyttig fika till mig....då passade jag på att steka lite bananomelett...lite taktiskt ni vet att äta efter löpet...
Bananomelett med kvarg och skivat äpple...yummiee..
 

~Rolig bowling och jag förlorade visst..haha...men men..underbart god mat
 och en bra laddning inför söndagens löpning~

 


 
~Yeeeeeaaahh jag klarade nästan en halvmara~
 
Middagstipset:
Gör köttfärssås med färska kryddor, dom bästa tomaterna och gärna eko nötfärs.
Ska remsor av morötter och koka hastigt upp med lantbuljong.
Skiva mozzarella och klipp färsk basilika på..
Njut!
 

6 kommentarer:

Viktkamp sa...

fasen va grym du är =) Jättebra jobbat och grattis till pb =) KRam

Saras Träningsblogg sa...

Wow shit va bra!! Du är ju hur grym som helst!!! :)Hejja dig!!

LinaTriathlet sa...

weehoo grattis till distansrekordet, vad roligt!! bra jobbat!!

Anna sa...

Vilken toppen helg! God mat, träning och trevligt sällskap. Kan inte bli bättre :) du är så grym, vilken insats. Känslan är så härlig när man slår distansrekord. Va försiktig bara när du ökar kilometrarna bara så inte knäna ta stryk. Du lär sova sååå gott i natt. Njut! Kramar

Jenny sa...

Härligt jobbat! Grymt!

Marie sa...

Grattis till pb! Kul!! : ) Kram