4 februari 2013

Måndagstankar när dom är som bäst...

Eftersom det är en vabdag idag...förkyld liten här hemma. Mamman kan passa på att få tid framför skärmen med nygjord smoothie som ni fick recept på imorse.
Om en vecka smäller det!
Nya tider, nya vänner, ny bilfärd, ny lön...ja, ett nytt jobb.
Från att jobbat med media som säljare i två år till att få jobba med mat.
Att jobba med mat igen, som jag tidigare gjort.
Nedskärningar i tidningsbranschen, spara pengar gör att jag och mina kollegor får gå. Jag hade turen med mig, att få jobb direkt. Jag går från media till mat utan mellanrum...så lycklig!
Jag är så glad!
Jag är så glad att jag har så olika erfarenheter bakom mig. Hmmm tänk att få jobba med mat i media i framtiden. Åh va skoj.
Men en sak i taget. Jag ska nu jobba som kallskänka. Nytt projekt på arbetsplatsen. Mer vet jag inte. Mer kan jag inte uttala mig om nu. Ni får veta mer sen. Promise! ;-)
Det roliga är att jag ska jobba 80%.
Underbart!
 
Från att jobbat 100% med liten på dagis, hästar, hus, 1 mil enkel till gymmet
(så är det att bo på landet), snygg sambo som jobbar utomlands emellanåt så är detta lyx!
Tro mig, jag har får så mycket skit från några personer att det är för hemskt att jag och min älskling jobbat heltid och haft liten på dagis.
" det skulle jag aldrig göra..och bla bla la..."
Vilka tror ni jobbar heltid med kids, hus och allt nu???
Jo, dom!
HA..säger jag bara..
Nu är det min tur.
I höstas fick jag en klump, det var lite to much på jobbet..älskling lite mycket iväg på utlandsjobb..det blev inget bra, jag mådde sunk en stund. Men det gick över.
2013 är mitt år, känner det...hoppas det stämmer bara...fan annars..hahaha..
Fick ett så mysigt mail av en vän som jag sällan träffar för ett tag sen, ett mail om framtidstankar. Jag blev så glad och tänk att detta mail fick mig också att drömma.
Tack fina DU!
Jag tror nog mig veta att du läser detta och än en gång, ditt mail gjorde mig så glad.
Vem vet vad framtiden utvisar. Kanske om 5 år, kanske om 10 år vem vet...
Kram på dig!
 
 
Säger som Grynet: TA INGEN SKIT!



Nepp, nu har liten vaknat..(eller ja, hon säger; mamma jag är en stor tjej nu..hummm 3 år..okeeeey..*fniss*..älskade unge)..
..så jag avslutar här...ha en skön måndag fina NI!
 
~KRAM~

 

2 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

Åh stort GRATTIS! Vad roligt! :))

Min måndag började också toppen i simhallen följt av ett grymt bra möte, träningsbranschen here I come! :)

Riina rakt upp och ner sa...

Så glad för din skull!!!! Som jag alltid säger " Allt löser sig för snälla tjejer" :-))))
Hoppas att skruttan kryar på sig snart!
Och sug åt dig av alla fina kommentarer här och privat!! Skit i vad alla andra tycker!! Man ska vara nöjd med sig själv och sitt liv inte vara andra till lags eller som de tycker!! Krammmm