26 januari 2013

* Mandelmuffins Med Hallon & Kokos *

Fikasugen som bara den.
Tösen ville baka klassiska kanelbullar så det gjorde vi.
Medans den degen jäste så klurade jag ihop jättesmaskiga muffins utan mjöl.
Muffins bakade på mandelmjöl, istället för smör tog jag och smälte kokosolja som du hittar på hälsokost. Kokosoljan är hård, men smälter lätt i kastrull.
 
 
mandelmuffins med hallon & kokos
(ca 8-10 st)
 
* 2 ägg
* 1½ dl smält kokosolja
* ½ dl kokosflingor
* 1 msk agavesirap
* 3 dl mandelmjöl
* 1½ dl frysta hallon
 
Sätt ugnen på 175 grader.
Vispa ägg och agavesirapen en stund. Smält kokosoljan. Tillsätt sedan den smälta kokosoljan, kokosflingor, mandelmjöl i äggsmeten och vispa ihop. Häll sedan i hallon och vispa ihop slarvigt. Häll upp i små muffinsformar, grädda långt ner i ugnen i ca 10-15 min.
 
 
   ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
 
Hästen fick sig ett pass i dom iskalla vindarna idag. Och såklart hunden...och jag...
9 km löpning med broddar på skorna...halkan är åter på våra vägar och stigar *ogillas*...
 
~LOOOOOVE~
 
~MORE LOVE~
 

3 kommentarer:

Riina rakt upp och ner sa...

Åh vilka härliga semester bilder! Lite avis ;-) Grymma du med plankan i 4min!!! Heja heja!!!

Veronika sa...

Vad söt kise du har oxå =) Är den både inne & ute? Jag håller på att leta efter en lurvig blandis att ha som innemise =)
Oj, vad motion, hahaha. Ridning, vovven & löpning 9 km. Impad!
Vad goda recept du lägger ut! Detta ska jag prova. Smart, det tar ju lite tid med all jäsning på kanelbullarna.

Anna sa...

Tack för tipset :D Lidingöloppet blir nog för tufft i år tyvärr, men nästa år så kan de nog bli aktuellt :P Ser supersmarrigt ut förresten :D