24 januari 2013

~Bananomelett & Kyla~

Vinter igen..
Kallt och mörkt.
Men det stoppar inte mig från att ta löprunda med vovvan igår kväll och ikväll..
25 min får det bli, det räcker...blev lite knas i magen på semestern så jag tar det lite lugnare denna veckan...allt känns inte riktigt stabilt än..
 
 
Gjorde plankrekord igår kväll..över 4 min!!!
I´m happy och vet ni, det är inget fusk, min kära älskade sambo håller koll...ooohh yes!
Så skönt, innan läggdax igår hann jag mala igenom mina favvobloggar, åh så mycket roligt att läsa, jag tror ni vet vilka jag menar.. ;-) Jag menar, kommenterar dom jag följer slaviskt..
 
 
Sen var det frukosten/lunchen já..kommer man hem från en semester...kylen ropar EKOOOO...
så får man taga det man har.
Det blev bananomelett igår och idag innan jag hann storhandla massa mat.
 
Bananomelett
(2 st)
 
* 4 ägg
* 1 ½ banan
* 1 msk osötat jordnötssmör med salt (kan uteslutas)
 
Vispa äggen i bunke, vispa sedan ner den mosade bananen och jordnötssmöret.
Smör i stekpanna och häll i lite smet. När undersidan är fast och gräddad, vik över ena kanten som en måne och grädda på båda sidorna sen.
Servera med bär/frukt.
 

3 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

Starkt med planka i 4 min! grymt!

Omelett är aldrig fel, gott med banan i!

Fina matbilder! :)

Veronika sa...

Pannkakan ska jag prova =)
Vad fin vovve! Vilken ras är det? Kul att ha en löparpolare på 4 ben =)

Annika/Resfredag sa...

Yeah, plankgudinnan! :) Bra jobbat!