2 december 2012

~Vinterpromenad & Hasselnötspannkaka~

Nu är vintern här på riktigt!! :-)
*happy*
Så skönt att det är ljusare nu när snön ligger vit om marken.
Tösen är överlycklig och även vår galna hund.
Tog en promenad med tösen och vovvan så dom fick härja av sig i skogen.
 
Hungriga magar när vi kom hem och tösen önskade ugnspannkaka.
Så jag gjorde en sådan med bacon till mannen i huset och lillan.
Hmmmm va ska JAG äta dá..
Ääähh jag får improvisera...hasselnötspannkaka...JA, det blev gott! :-)
Jag köpte mitt hasselnötsmjöl otippat från Lidl för helt ok pris..
 
 
 
Hasselnötspannkaka ca 7 st
 
* 1 dl mjölk
* 6 ägg
* 2 dl hasselnötsmjöl
* 1 mosad banan
* 1 krm vaniljpulver
 
Vispa allt detta till en pannkakssmet. Stek i kokosolja.
Gör inte pannkakorna för stora, riken är att dom går sönder.
Som tillbehör mossade jag en halv banan och blandade ihop den med osötat hallonsylt.
GOTT!! :-)
 
 
 
 Kika in imorgon vettja, då kommer ett galet mummsigt recept upp!!!!

Inga kommentarer: