6 augusti 2012

~Tillbax i Bloggvärlden Igen~

Ja, nu är jag tillbaka. Vi har vart i Dalarna och hälsat på nära och kära några dagar. Jag och älskling har kört riktigt bra pass på våra mtb på småstigar med stora rötter och gegga här och där. Gjorde några "bra" vurpor i terrängen med cykeln. Kedjan hoppade och jag trampade tomma...sen var det en backe jag inte pallade och jag bara oooojjjjj och föll...hahaha det gick bra, "lite" blå bara.. ;-)
Men fruktansvärt med knott och mygg. Hela jag är som sönderäten trots att jag är uppvuxen i dessa skogar med dom här vidriga blodsugare..

Sen blev det mycket myspys med familjen. Hälsade på bästa S, min barnsomvän sedan läääääänge och deras nya lilla bebis. Smarrig kladdkaka och kaffe bjöds det på!! ;-)
Powerwalk i skogen med svampplockning med bästa R. R bjöd på grym hälsodrink innan vi startade färden i skogen. Blev bjuden på god hamburgerlunch och gott kaffe med hallonkesella~smultron~digestiv till efterrätt. Yammiie!!
Kantarellmacka blev det när jag kom hem till mamma och pappa.

Här är min fina vän R blogg ---> Livet på en "finsk pinne" <---.

Shopping shopping blev det med som vanligt när vi är ute och kör!
Ett besök på cykeloutleten i Jönköping. Team Sportia cykeloutlet. Ligger brevid MAX på Hästhovsvägen. Köpte Shimano cylekskor för mtb för ett mycket bra pris. Betalade där 799:- och ord pris 1100:-.
Ett självklart besök när vi kör till Dalarna är ett måste att åka till Lager 157 i Sågmyra utanför Falun.
Bra priser på märken och deras egna märke som då ju heter Lager 157 är grym. Billiga baskläder till fantastiskt pris. Köpte på mig linnen, toppar, leggings..
T shoppade snygga pikéer och undertröjor. Tösen fick strumpor och lite söta toppar. Dom har ett bra café med supergoda kakor och god pastasallad med kyckling, så det fick bli god fika och sallad och såklart deras underbara latte!!
En sväng inom Bubbleroom oulet och köpte snygga och sköna underlinnen med slimeffekt..märket är Soaked Of Luxury till halva priset! Yes va bra!! :-)

Blev ett besök på herrgården jag jobbade på för ca 8 år sedan, så härlig känsla att vara där igen. JObbade där många många år. Beställde latte och satte oss i trädgården och såg ut över sjön..
Vi tog vägen om Värmland hem...djupa täta skogar..

Nu orkar jag inte berätta mer...ni får ett bildmaraton istället!!!!!

~~åh va jag älskar detta!!~

~shopping shopping calling~

~Lager 157 fika är grym~

~kvalitetstid med underbar vän~

~hos goá vänner blir man bortskämd~

~Dalaskogen bjuder på blåbär och mycket kantareller~

~R specialare och guldpåsen~

~japp mina blågula ben och massa myggbett är mtb resultatet i Dalaom. Pizza från favoritpizzerian och hemgjord blåbärssorbet med vodka från lokala glassbaren~

~mitt första jobb...så vackert~

~smörstekta kantareller på mammas hälsobröd~

~nya cykelskor, lite nytt från Renée Voltaire i skafferiet och lite baskläder~

~djupa skogar genom Värmlands ensliga vägar~


Inga kommentarer: