20 augusti 2012

~42 km på mtb, CHECK~

I söndags var det dax för mitt livs första MTB lopp. Dock i motionsklassen. 42 km i knixigaste utav knixig terräng. SM banan var det ja. Sjukt långa backar, smala stigar med mycket sten. Broar, kringelekrok mellan träd och stenar på det.... Årets varmaste dag 31,5 grader. Bära cykeln en massa. 2 fall varav det andra blev riktigt alltså jag menar stupande nedför med styret i magen och tappar luften en smula. Skrapsås och blåmärken på benen, höften, magen armen....you name it...hahaha!!
Sambon kan det tekniska som jag inte lärt mig ännu. Han drog iväg i början. Jag tänkte, nej detta får ta sin lilla tid. Min starka sida är väg, grusväg eller bredare stigar... där gasade jag gjärnet medans han kunde cykla på där jag hade problem.
Satan vilka backar, jösses!!!!
Jag fick aldrig kramp som många fick. Ingen blodsmak i munnen heller, men solen och värmen knäckte mig emellanåt, kände mig yr, hällde vatten över hunudet för svalka. Jag snackade lite med folk jag passerade. Några hade kramp, var yra av värmen. Jag tog det lugnt i början och ökade från hälften. Många bröt. Några som körde om mig i början kom jag ikapp när det var ca 1,5 mil kvar, då var dom slut....
Tänk att jag kom i mål på en sådan bana, en SM bana...jösses...
Jag kom in i mål på 3:14. 4 minuter efter sambon.
Av 124 deltagare i denna klass var endast 9 kvinnor. Jag kom in som fjärde tjej. :-)
(om jag nu läst resultatlistan rätt ;-))
Snacka om mansdomenerad sport...kom igen nu tjejer!!
Jag känner mig så stolt!
Vill mer mer o mer!
Nu ska vi köra Cykelvasan nästa år hade jag tänkt och några fina lopp innan det i vår. En tjej som jag snackade med sa att Cykelvasan 9 mil var ingenting mot detta...hehehe känns skönt! :-)

~Bild lånad från hck~

~Snygga ben va? Bara en liten bråkdel av hur jag ser ut! Hahaha...ser för hemsk ut... vi innan loppet och nöjda med medaljer efter detta galna mästerskapslopp~










Inga kommentarer: