30 juli 2012

~Helgen~

Åh då var måndagen typ slut och jag är en halvdålig bloggare nu på semestern...hehehe..
Lördagen bjöds det på loppis på dagen och god smaskig mat på kvällen. Jag åt räkor med skal och egen fuskaioli som bestod utav majonnäs, pressad vitlök, chiliflarn och lite salt. Marinerade räkorna vid lunch. Lade dom i vitt vin, vitlöksklyftor, chiliflarn och lät dom gotta sig där. Snabbbrynte dom i het stekpanna och mitt varma, nybakta mozzarella/oregano bröd till det.!!! Mumms!!
Mannen i huset som inte äter räkor lagade en egen variant på Spagetti Carbonara med bacon..
En skön kväll.

Söndag bjöds på storstädning här hemma..regnet öste ner ute.
Goda vänner på mat här på kvällen. Grillad kycklingfilé med egna klyftpotatis och 
Brownie Muffins med Hallon till dessert med glass.

Dagens pass på hästen var grymt. Släppte henne i full fräs galopp och lydde mig som en ledarhund...hahaha...
Sen blev det CrossFit på gymmet och inbärning utav pellets...nu är jag trött!
Men har såklart följt OS fälttävlan, Sveriges lag ligger 3:a inför morgondagens hoppning. Åh va bra dom är!!! :-)








Inga kommentarer: