29 juni 2012

~Grymme Biffar~

Nu vill jag att heeeela förskylningen försvinner...asså jag är inte superkass, men lite seg i knoppen och ont i skallen. Halsont och snor har försvunnit bra dom senaste dagarna. Vila, äta bra och mycket, mycket frukt och c-vitamin iform av pressad citron har gjort susen för mig. :-)

Lagade grymmegoda biffar igår kväll efter jobbet, blev så sjuuuukt goda så det får bli matlådan idag! Vrålhungrig efter heldag på mässa, käkade köpt kycklingsallad med fulkornspasta, den var riktigt fin. Enda gången jag äter pasta.

Grymme Biffar:
* ca 500 g nötfärs
* 1 ägg
* 1 gullök
* 1 dl havregryn
* 2 dl kvarg eller kesella
* flingsalt
* svartpeppar
* chilikrydda
* torkad oregano

Häll allt detta i en matberedare. Mixa så det blir slätt coh fint. Forma biffar och stek i smör!
Jag äter dessa med kokt nypotatis och egen dressing.

Vitlöksdressing:

* 3 dl lätt cremé fraiche
* flingsalt
* svartpeppar
* 1-2 pressade vitlöksklyftor

Blanda väl och servera till biffarna och potatisen. En härlig sallad ska det med vara till! ;-)


Inga kommentarer: