26 februari 2012

* MÅL *


Nu är Tjejvasan avklarat för detta året. Vi kämpade på allt vad vi orkade i solen. Vi var mycket duktiga jag och min vän tycker jag, vi orkade, kämpade och kom i mål!
Dock var spåren inte det bästa. Eftersom det är snöbrist och varmgrader emellanåt så var det isigt och halt och konstsnön som låg på blev som socker. Men alla tjejer kämpade på allt vad de orkade och stämningen i spåret var glatt!
Jag slutade på 3:26, mycket nöjd med denna tid. Har inte stått på längdskidor på 8 år och hade inte ens provat skidorna innan!!!!
Men det kändes som jag åkt dagen innan, lite som att cykla.
Det var klurigt det där med vallan, men killen i skiduthyrningen fixade allt vad han kunde och det gick, jag hade bra fäste och bra glid fram tills dom sista 2 backarna innan mål, då var det bara att ta sig fram av ren ilska och jävlar anama...hahahaha!! :-)
Är redan sugen på att kämpa nästa år igen.
Vad det någon mer som körde något lopp under vasaloppsveckan?



Inga kommentarer: