17 mars 2015

BBC Feelgood Eventet

I helgen gick som ni läst i tidigare inlägg, Blogger Boot Camp 2015 i Stockholm.
Taket på KTH Hallen rent av lyfte sig av all glädje, svett, skratt, värme, kramar och pepp.
Som jag längtat efter detta, ett helt år...haha...ja så är det verkligen.

Jag reste upp på fredagen och målet var Quality Hotell Nacka. Där bodde flera sprudlande och taggade tjejer som också skulle på BBC. 
Jag fann Malin, Zara och Ida direkt på fredagen. Har bara följt dom via bloggarna, så det var så skoj att träffas på riktigt och att få sitta och prata och mysa.

Det som är så häftigt och härligt på detta event är att man får så fina vänner runt om i detta avlånga land. Alla älskar träning, alla är öppna såväl deltagare, instruktörer och föreläsare.
En grymt team helt enkelt!

Jag valde detta året att träna i mängder. Fem pass och en föreläsning...så här var det i ordning:

Solid as a rock - Crossfit
Att börja dagen med Crossfit...varför inte..Vi började värma upp med mycket squats och tömningar. Sedan jobbade i par, jag med Malin. Här var det att köra "cirkel" med olika övningar som burpees over buddie, air squats, clap situp, utfall. 
Fick vi upp pulsen?? Åh fasen..haha..blodsmak redan!

*Slå som ett proffs med Åsa Sandell
Jag har gått på Bodycombat, men hey....detta var sjukt roligt och så jobbigt!! Svetten rann, mjölksyra ett faktum. tempot på detta pass var riktigt högt! Jag och Malin kämpade på för kung och fosterland.
Att få hjälp med tekniken och slagen. TOPP!

WörkOut med Pischa
Tredje passet innan lunch...vad håller jag på med tänkte jag..haha...
Nu var det utepass, lite bootcamp inspirerat tycker jag, kräla på gräset, burpees, jobba i par i olika tävlingar..herrejösses!!! Det var så jobbigt och så roligt, skitig in på trosorna. Jag hade sådan mjölksyra när vi skulle köra lagtävling och hoppa "björn" mellan koner. Kramp deluxe i lår. 

Jive explosion med Annika Sjöö
Efter att lunchen som var en god sallad var intagen i solen väntade 55 minuters energifyllt pass.
Dans. Jag dansa med min koordination...hmmm jodå, det gick trots att jag får koncentrera mig duktigt på stegen. Men attans så roligt det var, vilket tempo! Annika ger en sådan fantastik energi. 

Skitmat - mat, belöning och övervikt: 
varför viss mat driver folk till att överäta med Jacob Gudiol
Föreläsning och skitmat helt enkelt. Riktigt bra, men åh vad huvudet var trött. Nu var det skönt att sitta och lyssna, hade gröna hört på honom några minuter till.

Yin Yoga - leg release med Sofie Ringsten
Ett skönt avslut, avslappnade yoga. Att känna den trötta kroppens tyngd på mattan. Sofie pratade med ett lugn medan vi gjorde övningarna. Riktigt behagligt.

Nu väntades bloggfesten på Quality Hotell Nacka. Max Hamburgare sponsrade med kycklingsallad och killarna Ben & Jerry bjöd på glass! Så gott och åh vad vi var värda det.
Sofia och Mela delade ut olika priser och utmärkelser med olika nomineringar.
Vet ni.. jag vann DAGENS BOOSTER!! Så lycklig! Jag kommer leva på detta länge!
Jag vann ett helt kit med goda och bra grejer från Superfruit. Tack än en gång!!!!!

Ja, som ni förstår så bubblar jag fortfarande, småler och bara njuter när jag tänker tillbaka på denna helg. Här nedan kommer bilder från helgen, håll till godo.


PT-Fia och jag. Jag och Åsa Sandell. Jag, Ida och Malin.
Jag och Annika Sjöö. Fin fina goodiebagen och min goda vinst!

Här nedan kommer lånade bilder som är tagna av arrangören
  uppochhoppa och träningsevent.









TUSEN TACK SOFIA & MELA FÖR ETT FANTASTISKT EVENT!!!













4 kommentarer:

Linnéa sa...

Gud vad kul det låter, och vilken fin vinst!! Den förtjänade du!

uppochhoppa sa...

Tusen tack för peppigt medverkande på BBC! Du sprider sådan energi - det är en ynnest att få ha dig hos oss1 Stor kram till dig!

Kram Sofia

(så ledsamt också att se att din häst fick vandra vidare, vi beklagar saknaden och sorgen!)

Johanna sa...

Bra att du vann! Helt rätt! Och vilket härligt inlägg, nu blev jag glad :D

Anonym sa...

Så grymt kul!!
Ångrar lite att jag inte körde utepasset. Jag och lera, liksom. :-D

Och tack igen, för härlig sällskap! Känns som vi tackat varandra ett par gånger nu... Hihi! ;-)

Kram M