10 mars 2013

Matinspiration & Resultat

Jag har idag gjort matlådor inför kommande vecka. Ni vet att jag gillar sånt...slippa stå och laga matlåda varje dag..är inte roligt. Det är roligt att laga och baka, men inte just den dagliga matlådan...
Det fik bli hel kyckling i lergryta med wokade grönsaker och kokta rödbetor, köttfärslimpa på nöt med wokade grönsaker och kokta rödbetor och kycklingbiffar med wokade grönsaker och kokta rödbetor.
~Kyckling i lergryta blir saftig och god~
 
Eftersom jag är Testpilot hos Smartson så har jag fått äran att testa
Kryddor från Rosengård från Kockens kryddor. Jag valde kryddmixen sju kryddor. Blandade i de i kycklingfärsen med havssalt, havregryn, ägg och färsk persilja. Stekt på i panna. Blev såååå gott!!
Kryddmixen innehåller endast: muskotnöt, kyddnejlika, kryddpeppar, koriander, vejksel, ingefära och kanel. Alltså inga andra konstigheter eller e-ämnen.
Rekommenderar dessa kryddor varmt! 5 av 5 i betyg.
 
~Kycklingbiffar men god kryddning~
 
 

1 kommentar:

Anna sa...

Tack snälla! Javisst är de gott med fyllda paprikor :P
Det ser supersmarrigt ut. Jag har smakat en annan variant ifrån kryddblandningen ifrån rosengård, men gillade inte den supermkt. Den var helt ok. Kommer inte ihåg vilken nu bara :S